سرخط خبرها

درباره تجربه کتاب‌گردی در کتاب‌فروشی‌های با طراحی و فضای خاص| کتاب‌فروشی و بیش از آن

  • کد خبر: ۲۲۵۲۲۷
  • ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۷
درباره تجربه کتاب‌گردی در کتاب‌فروشی‌های با طراحی و فضای خاص| کتاب‌فروشی و بیش از آن
اضافه شدن کافه در فضای کتاب‌فروشی و آنچه به نام «کافه کتاب» می‌شناسیم علاوه بر اینکه بر درآمد کتاب‌فروشی افزوده، شرایطی فراهم کرده است تا افراد بیشتری به آنجا بیایند و زمان بیشتری را هم در آن سپری کنند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ شکل سنتی کتاب‌فروشی‌ها چند سالی است در حال دگرگونی و تغییر است. فضای ساده کتاب‌فروشی‌ها که در تصرف قفسه‌های ساده و خالی از زیبایی و طراحی خاص بودند و فقط وظیفه جای دادن کتاب را در خود داشتند، دارند جای خود را به مکان‌هایی می‌دهند که به یاری معماری و هنر و رنگ و نور، به فضا‌هایی مفرح تبدیل می‌شوند؛ جایی که فقط به برطرف کردن نیاز، یعنی تهیه کتاب محدود نمی‌شود و در ضمن آن، تجربه یک گردش کتابی را هم برای علاقه‌مندان خواهد داشت. 

کتاب‌فروشی و بیش از آن

همان‌طور که بقالی‌ها به هایپرمارکت تبدیل شدند و سرمایه‌گذاران با ترفند‌های مختلف سعی در جذب مشتری داشته‌اند، کتاب‌فروشی‌ها نیز دارند به خدمات مازاد و ارزش‌افزوده‌ای که مکانشان می‌تواند به مشتری‌هایشان بدهد، فکر می‌کنند. 
اضافه شدن کافه در فضای کتاب‌فروشی و آنچه به نام «کافه کتاب» می‌شناسیم از جمله اقدامات در همین راستا بوده است. علاوه بر اینکه بر درآمد کتاب‌فروشی افزوده، شرایطی فراهم کرده است تا افراد بیشتری به آنجا بیایند و زمان بیشتری را هم در آن سپری کنند.

طراحی داخلی خاص و متفاوت، استفاده از رنگ و نور متناسب با فضا، قرار دادن مبل و صندلی در فضای کتاب‌فروشی برای نشستن کوتاه و تورق کتاب، استفاده از موسیقی ملایم در فضای کتاب‌فروشی، دادن آزادی‌عمل به مشتری‌ها برای صرف وقت و قدم زدن و انتخاب کتاب‌های مختلف، از عواملی هستند که می‌تواند به ایجاد حس خوب در مراجعه‌کننده کمک کند و همین تجربه خوب می‌تواند سبب جذب او و به همان نسبت بالارفتن میزان فروش و سوددهی بیشتر کتاب‌فروشی باشد. کتاب‌فروشی «یوشین» (Yuxin Bookstore) یکی از تازه‌ترین کتاب‌فروشی‌ها از این دست است که در شهر شنزنِ چین افتتاح شده است. 

کتاب‌فروشی و بیش از آن

به محض ورود به این کتاب‌فروشی، مجذوب فضای آن می‌شوید. قفسه‌های عظیم و درخشان از جذابیت‌های این کتاب‌فروشی است که مجموعه‌ای چشمگیر از کتاب‌های ادبیات کلاسیک تا پرفروش‌های روز را در خود جای داده است. 

طراحی خاص فضا، دکوراسیون و قفسه‌ها کاری کرده است که قدم زدن در این کتاب‌فروشی یک تجربه خوب کتاب‌گردی باشد. در این کتاب‌فروشی تعداد زیادی صندلی راحتی وجود دارد تا جای راحت و مناسبی برای مطالعه در همان فضا باشد. 
علاوه بر آن طراحان این کتاب‌فروشی به یاد کوکان هم بوده‌اند و برای آنها نیز صندلی‌هایی در نظر گرفته‌اند. این کتاب‌فروشی ۲۵۰۰ مترمربعی چایخانه، اتاق مطالعه و سالن یوگا هم دارد.

کتاب‌فروشی و بیش از آن

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->